Skip to main content
This is Eindhoven
Een nieuw platform voor Eindhoven365 om hun ambities op het gebied van content personalisatie, marketing automation en e-commerce waar te maken.
De opdracht
Creëren van een een gepersonaliseerd content platform, gebaseerd op Kentico Experience
Mijn Rol
Translating insights from target groups of Eindhoven365 to customer journeys and interaction solutions for the Eindhoven365 platform.
Eindhoven365 is in 2011 opgericht om de stad beter op te kaart te zetten voor verschillende doelgroepen. Thisiseindhoven.com vormt de basis voor alle online marketingactiviteiten die uitgerold worden door het team van Eindhoven365. Gemiddeld trekt de website maandelijks 71.000+ bezoekers en 180.000+ unieke pageviews.

Het bepalen van de UX strategie

Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat.

During multiple co-working sessions we mapped out the objectives and target groups and analyzed the customer journeys, the competition and the pain points in the existing website. From this we discovered what kind of tasks, jobs to be done, were specific for a target group and witch where more generic.

We descovered that thisiseindhoven.com was mostly a first touchpoint for the target audience after they we’re targed trough social media ads and trough organic search from search engines. An important role of thisiseindhoven.com for the city of Eindhoven is to guide users to their next step on their journey to Eindhoven.